درس خواندن در مجارستان

۵ بازديد
آزمون ورودی رشته های پزشکی دانشگاه های مجارستان در بین دانشجویان ایرانی شناخته شده است، اما بد نیست بدانید که رشته های زیر نیز دارای نوعی آزمون (معمولاً مصاحبه) هستند:

لیسانس فیزیوتراپی و لیسانس بهداشت عمومی و لیسانس پرستاری و لیسانس رژیم غذایی و کارشناسی ارشد بهداشت عمومی و کارشناسی ارشد زیست  و شناسی مولکولی و کارشناسی ارشد توانبخشی یکپارچه و کارشناس ارشد مددکاری اجتماعی سلامت و کارشناس ارشد مددکاری اجتماعی و اقتصاد اجتماعی
برای برنامه های غیرپزشکی دانشگاه دبرسن، آزمون ورودی شامل دانش زبان انگلیسی و زبان حرفه ای است.

رشته های پزشکی و غیر پزشکی

آماده شدن برای کنکور پزشکی می تواند برای دانش آموزانی که آینده خود را به عنوان پزشک می بینند، دلهره آور باشد. بسیاری از دانشجویان معمولاً برای آمادگی در آزمون در کالج های پزشکی ثبت نام می کنند.

چهار تا از بهترین دانشگاه های مجارستان دوره های پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. این دانشگاه ها در لیست دانشکده های پزشکی WHO (سازمان بهداشت جهانی) قرار دارند. مدارک پزشکی آنها در سراسر اتحادیه اروپا تایید شده و معتبر است (یعنی پس از اتمام تحصیلات خود می توانید بدون آزمون انطباق در سراسر اروپا کار کنید)
شرایط آزمون ورودی دانشگاه های مجارستان
آزمون ورودی دانشجویان پزشکی در دانشگاه های مجارستان معمولاً شامل دو آزمون کتبی و یک مصاحبه شفاهی است.

آزمون ورودی کتبی


آزمون کتبی معمولاً شامل زیست شناسی، شیمی، فیزیک و زبان انگلیسی است و به صورت سؤالات چند گزینه ای برگزار می شود و هر بخش معمولاً شامل 20 سؤال با تنها یک پاسخ صحیح است. هر پاسخ صحیح با توجه به سختی سوال و تعداد گزینه ها امتیاز خاص خود را دارد که بررسی نمره بعد از امتحان را برای داوطلبان دشوارتر می کند. همچنین تست ها نمره منفی دارند و پاسخ اشتباه باعث کاهش نمره شما می شود.

اگر آزمون به صورت آنلاین برگزار شود، شما فقط یک فرصت برای پاسخ به سوال دارید. سوالات یکی پس از دیگری پرسیده می شود. می توان آنها را بدون پاسخ رها کرد، اما شما نمی توانید به سؤالات قبلی، چه پاسخ داده شده یا بی پاسخ، برگردید.

ماشین حساب می تواند در طول امتحان شیمی پزشکی استفاده شود. هر قسمت از آزمون (زیست شناسی، شیمی، انگلیسی عمومی و انگلیسی تخصصی پزشکی) باید در 20 دقیقه تکمیل شود. در صورتی که یک آزمون در کمتر از 20 دقیقه انجام شود، زمان باقیمانده به زمان آزمون اضافه نمی شود و پاسخ ها پس از 20 دقیقه آزمون به صورت خودکار ارسال می شوند.
اگر می خواهید در آزمون آنلاین شرکت کنید، دانشگاه از متقاضیان می خواهد که در طول امتحان کتبی خود در یک اتاق تنها باشند و به یک کنفرانس ویدیویی زوم با وب کم و میکروفون همیشه روشن متصل شوند.

یکی از دغدغه های داوطلبان آزمون آنلاین تجهیزات و اینترنت پایدار است که اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید می توانید با ما تماس بگیرید تا محیط آزمون را در اختیار شما قرار دهیم

مصاحبه شفاهی

پس از گذراندن موفقیت آمیز آزمون کتبی، نوبت به بخش شفاهی آزمون، یعنی مصاحبه با استاد دانشگاه، از طریق پلتفرم زوم می رسد و حدود 20 دقیقه طول می کشد. لطفاً توجه داشته باشید که مصاحبه ممکن است توسط ممتحن شفاهی ضبط شود.

در قسمت مصاحبه کنکور دانشگاه های مجارستان پس از بحث در مورد مسائل کلی و بررسی انگیزه شما برای ادامه تحصیل در این رشته، ۲ سوال زیست شناسی و ۲ سوال شیمی به زبان انگلیسی از شما پرسیده می شود.

اگر فقط برای دوره های فیزیوتراپی و پرستاری متقاضی هستید، آزمون ورودی دانشگاه فقط شامل ارزیابی مهارت های زبان انگلیسی شما می شود. اما اگر همزمان برای شرکت در کنکور در رشته های پزشکی عمومی، دندانپزشکی یا داروسازی اقدام می کنید، باید در کنکور عادی شرکت کنید.
معمولا تا یک هفته بعد از مصاحبه شفاهی نتایج برای شما ارسال می شود و می توانید در دانشگاه مورد نظر خود ثبت نام کنید. در هنگام ثبت نام حتما به نحوه پرداخت شهریه و سایر هزینه های مربوطه، بیمه دانشجویی و موارد دیگر توجه کنید. برای مقایسه فیلدهای محبوب به این صفحه مراجعه کنید.

 آزمون ورودی دانشگاه های مجارستان کی برگزار می شود؟

آزمون ورودی پزشکی دانشگاه های مجارستان معمولا به طور منظم و یک یا دو بار در هفته از ابتدای اسفند تا پایان خرداد برگزار می شود. هر دانشگاه پنل ثبت نام و تاریخ آزمون ورودی متفاوتی دارد و کارشناسان ما برای هر دانشجو بسته به علاقه و مورد به صورت جداگانه بهترین دانشگاه را انتخاب می کنند. تاریخ و ساعت دقیق آزمون ورودی دانشگاه های مجارستان برای متقاضیانی که فرم مربوطه را تکمیل و شهریه پرداخت کرده اند ارسال خواهد شد.

آزمون ورودی دانشگاه های مجارستان به طور منظم و یک یا دو بار در هفته از ابتدای ماه مارس تا پایان ژوئن برگزار می شود.
تاریخ و زمان دقیق برگزاری این آزمون ها برای متقاضیانی که فرم مربوطه را به دانشگاه ارسال کرده اند ارسال خواهد شد. برای اطلاعات بیشتر در مورد آزمون ورودی دانشگاه مجارستان، نمونه سوالات و ثبت نام با ما تماس بگیرید.

در صورت نیاز به کمک، پشتیبانی یا مشاوره جهت تهیه مدارک تکمیل فرم با ما تماس بگیرید تا کارشناسان مجرب ما سریع ترین و آسان ترین راه حل ها را به شما نشان دهند. همچنین می توانید با تکمیل فرم زیر از مشاوره رایگان کارشناسان ما بهره مند شوید.


منبع:
https://avayedanesh.com/blog/hungary-entrance-exam/

https://mcdaniel.hu/study-hungary/?gclid=Cj0KCQjw8qmhBhClARIsANAtbocrjqmnZv1aN54ZdxY_SJihsvR1nK0B73qNoF-RN1dKQwylDKOFC6waAvszEALw_wcB

http://www.studyinhungary.hu/study-in-hungary/menu/studying-in-hungary/entry-and-admission-requirements.html